Archiwum
- LATANIE W KATARZE
- Fallout: New Vegas przyniesie nowe konflikty, zmiany i dużą porcję hazardu
- Intel szykuje zmiany. Core i7 950 stanieje prawie o połowę
- All Points Bulletin - prezenty za preordera i zmiany w systemie płatności
- Zmiany i nowości w trybie sieciowym Napoleon: Total War
- Denerwują Cię reklamy dźwiękowe w internecie? Jest szansa na zmiany
- Zmiany w systemie lig i rankingów i pożegnanie z powtórkami
- Aktualizacja: Trzy duże zmiany w prywatności na Facebooku
- Wielkie zmiany w mobilnym YouTube'ie
- Nadchodzą zmiany na forach Battle.net
- 2; PSG(tuumeek) - R.Zaragoza(david) 2:2 (2:0)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- wzory-tatuazy.htw.pl
Cytat
Długie szaty krępują ciało, a bogactwa duszę. Sokrates
I byłem królem. Lecz sen przepadł rankiem. William Szekspir (właść. William Shakespeare, 1564 - 1616)
Dalsza krewna: Czy śmierć to krewna? - życia pytasz się kochanie, tak krewna, ale dalsza, już na ostatnim planie. Sztaudynger Jan
Dla aktywnego człowieka świat jest tym, czym powinien być, to znaczy pełen przeciwności. Luc de Clapiers de Vauvenargues (1715 - 1747)
A ludzie rzekną, że nieba szaleją, a nieba rzekną: że przyszedł dzień Wiary. Cyprian Kamil Norwid (1821-1883)
aaaaLATANIE W KATARZEaaaa
Trochę nad tym wszystkim myślałem i w efekcie w mojej głowie powstało wiele pomysłów, które wymagają gruntownego omówienia :). Chciałem o tym napisać w "Propozycjach co do stron", ale te pomysły wprowadzają tak duże zmiany, że właściwie całkowicie zmieniają one zasady funkcjonowania forum :). Na wstępie chcę zaznaczyć, że mile widziana jest każda opinia. Włączając w to całkowitą krytykę moich pomysłów. Jednak jeśli już ktoś będzie chciał krytykować, to dobrze by było, gdyby podał własne rozwiązanie, propozycję, która jego zdaniem jest właściwa.Napisałem własną wersję regulaminu na podstawie tego, który wciąż jeszcze obowiązuje oraz kierując się pewnymi poprawkami zasugerowanymi przez Jasti. Jednak te wszystkie chore pomysły, które odwracają o 360 stopni wszystko co do tej pory na tym forum się działo, to moja sprawka, więc jak coś to nie jej się czepiajcie ^^. Zanim ten regulamin tutaj umieszczę, chcę omówić najważniejsze zmiany.
Pierwsza, która jest najmniej znacząca, a która rzuci się wszystkim w oczy, to podział na punkty i paragrafy. To może wyglądać nieco rygorystycznie, w dodatku biorąc pod uwagę język jakim to pisałem, no ale cóż... Regulamin to regulamin, rzecz święta. Musi być jasno i precyzyjnie sformułowany. Chociaż nie znam się na pisaniu urzędowych dokumentów, więc możliwe, że jakiś chamski prawnik wytknąłby błędy w podziale, strukturze czy czym tam jeszcze... :)
Najważniejsze co chciałbym poruszyć, to kwestia kar i nagród. Proponuję rozwiązanie, w którym podstawową karą jest ostrzeżenie, zawierające określoną liczbę punktów karnych. Ostrzeżenie przyznawane jest za złamanie któregoś z punktów regulaminu. Po przekroczeniu limitu pięciu ostrzeżeń, user dostaje bana. Czas trwania tego bana zależny jest od liczby punktów karnych z sumy pięciu ostrzeżeń. Punkty karne są przyznawane z każdym ostrzeżeniem, a ich liczba zależ od stopnia wykroczenia (czyli na przykład tego ile razy w danym poście user użył wulgaryzmów). Nie wyliczyłem jeszcze jak punkty miałyby się przekładać na czas... ale to jest jeszcze do obmyślenia. Jednakże user może zostać zbanowany nie przekraczając limitu pięciu ostrzeżeń, w sytuacji, w której dokona jakiegoś haniebnego czynu nieprzewidzianego w regulaminie, a Zarząd większością głosów uzna, że po prostu zasługuje on na bana. Nie ma wtedy sytuacji w stylu "Moderator banuje według uznania, kogo chce i za co chce", bo decyduje o tym cały Zarząd. Dodatkowo proponuję obok kar wprowadzić nagrody. Nagrodami tymi mogłoby być np. zwiększenie limitu ostrzeżeń, specjalna ranga w stylu donatora, albo idąc jeszcze dalej i wkraczając na niepewny grunt - darmowa książka przyznawana dajmy na to corocznie jednemu z userów, który najbardziej się wykazał :) (lub też coś takiego jak "punkty reputacji". Choć nie wydaje mi się, żeby odniosły one tutaj jakiś sukces). Za co byłyby te nagrody przyznawane? Na przykład, za udział w życiu forum, udzielenie jakiejś pomocy na prośbę Zarządu, poprawne zgłaszanie postów łamiących regulamin, albo (co chyba najważniejsze) za pisanie newsów na portalu. To tylko teoria, taka wolna koncepcja, która narodziła się w mojej głowie i po przemyśleniu wszystkich za i przeciw okazało się, że nie wpadłem na nic co byłoby przeciw :). Dlatego też właśnie wychodzę z tym pomysłem do szerszego grona userów, oczekując jakichś opinii, również ostrych głosów sprzeciwu. Dodatkowo takie sprawy jak darmowa książka, czy newsy na portalu wymagają poważnego przedyskutowania z Bimami. Ja to widzę tak, że aktywni userzy zarejestrowani dłużej niż... powiedzmy trzy miesiące dostają możliwość zarejestrowania na portalu i uprawnienia do zamieszczania newsów. Zadaniem moderatorów natomiast byłoby sprawdzanie tych newsów (za pośrednictwem wymaganej akceptacji przed publikacją lub po prostu w locie dając userom wolną rękę). To o wiele bardziej związałoby ze sobą forum i portal. Moim zdaniem wyszłoby to wszystkim na dobre. Chętni userzy mieliby większą szansę udowodnić swoje chęci i pomóc w rozwoju fnin.eu :).
W kwestii wulgaryzmów moja pozycja jest jasna i niezmienna. I chyba zgodna w tym co uważa większość z Was. Absolutnie żadnych awruków itp. Ocenzurowanych czy nieocenzurowanych... nie ma znaczenia. Żadnych.
Regulamin zajmuje dwie strony w Wordzie, więc nie będę go tu bezpośrednio wklejał. Zamiast tego .doc w załączniku :).
Do pkt 26 - i Z CAPS LOCKIEM TEŻ BY SIĘ PRZYDAŁO NIE PISAĆ BEZ POTRZEBY.
Do pkt 45 - dalej zostaję przy wersji, że pozbawianie kogoś głosu jest bez sensu. Przecież nie banujemy nikogo bez powodu, więc nie ma co się wstydzić wyjaśnień ;) A ktoś może mieć chęć się usprawiedliwić bądź chociażby wyrazić jakąś skruchę.
A tak ogólnie to nie rozumiem tych podpunktów podczas pisania jakiegoś punktu, np. "
47) Użytkownik może zwiększyć48 ) swój limit ostrzeżeń udzielając się w życiu forum, zgłaszając posty niezgodne z regulaminem oraz pomagając Zarządowi w innych, trudnych do określenia sytuacjach lub też pisząc newsy na portalu fnin.eu." - po co to 48 ) w środku zdania?
Gdy czytałem obecny regulamin, to najbardziej zraził mnie 20 punkt..
Nie chciałem dyskutować na ten temat, regulamin to regulamin, ale skoro sam administrator ją rozpoczął to chętnie się wypowiem. Taki punkt jest trochę beznadziejny. Kary powinny być jasno określone tak jak to proponuje luk i za każde przewinienie powinna być odgórnie ustalona kara. A jeśli już zdarzy się przypadek, jakiego nie przewiduje regulamin to wersja z głosowaniem jest dobra. " Ponadto moderatorzy/administratorzy mogą ukarać użytkownika bez podania wyraźnego powodu. " To już kompletnie zabija.. Jak bez powodu?! No to po co w ogóle karać, jak się nie powie użytkownikowi za co? Ja już ma być podjęta decyzja o banowaniu, to musi być wyjaśniony zrozumiale i nie na 'od-czep-się'.
Co do nowego regulaminu:
Trochę lipa. To że użytkownik 3 miesiące siedzi na forum, to nie znaczy że jest kompetentny. Ja proponowałbym okres próbny albo coś w ten deseń :)
Moim zdaniem regulamin powinien określać jaki okres czasowy utrzymuje się ostrzeżenie. (Chyba że jest to permanentne, ale o tym też powinien informować)
Moje "pomysły" na inne wpisy do regulaminu:
1. "Zanim zdecydujesz się napisać zapoznaj się dokładnie z całym tematem!"
2. "Jeśli zauważyłeś że użytkownik nie zastosował się do w/w zasad, nie upominaj go w temacie, lecz zgłoś to do moderatora."
3. "Administrator i moderatorzy mają prawo do zmiany, zamknięcia, a nawet usunięcia tematu bez ostrzeżenia. "
4. "Rejestrując się na forum akceptujesz regulamin. Nieznajomość regulaminu nie chroni przed skutkami jego niestosowania! "
Brawo. I tak powinno być. 0 wulgaryzmów. Reprezentujmy kulturę, zresztą jesteśmy inteligentną częścią społeczeństwa (tak sądzę :)) więc zachowujmy się jakoś. Nie trzeba używać wulgaryzmów, żeby zostać zrozumianym. Moim zdaniem te wszystkie "ozdobniki" są zbędne i powinny być karane. Oczywiście możecie apelować tekstami "wolność słowa" itp. Proszę bardzo, używajcie swojej 'wolności słowa' poza forum.
edit:
No fakt i do tego pisanie całego postu jednym lub różnymi kolorami. A w ogóle kolor czerwony zastrzeżony tylko dla zarządu.
Do Twoich propozycji:
1. No średnio... Spróbuj się zapoznać z całymi 'Religiami', for example ;)
4. Tam jest chyba na koniec coś o tym, że nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego stosowania...
Hę? Jakie 47 i 48? Jasti, coś Ci źle wyświetla :). Tak to powinno wyglądać:
http://img230.imageshack.us/img230/3615/regl.th.jpg
Hm... Dziwne o.O Ja miałam 49 punktów o.O //Jasti
dalej zostaję przy wersji, że pozbawianie kogoś głosu jest bez sensu. Przecież nie banujemy nikogo bez powodu, więc nie ma co się wstydzić wyjaśnień A ktoś może mieć chęć się usprawiedliwić bądź chociażby wyrazić jakąś skruchę. Tak... pominąłem to, bo sam nie wiem jak taki punkt sformułować. Chciałbym uniknąć sytuacji, w których ukarany użytkownik zakłada nowy temat i wypisuje swoje skargi, lamenty dotyczące regulaminu albo i całego forum i doprowadza do gigantycznej dyskusji. Nie ma czegoś takiego. Jak sąd kogoś skaże (!), to co prawda człowiek może się odwołać, ale nikt go nie pokazuje w telewizji jak wrzeszczy "To niesprawiedliwe! Cały ten kodeks karny to jakaś pomyłka! Co złego w tym, że ukradłem samochód?". Nikt go nie potraktuje poważnie. A o dziwo takie sytuacje na forum się już zdarzały :D. Więc jak? W ogóle nie wspominać o tym w regulaminie i po prostu kasować takie tematy?
[Newsy na portalu pisane przez userów to] Trochę lipa. To że użytkownik 3 miesiące siedzi na forum, to nie znaczy że jest kompetentny. Ja proponowałbym okres próbny albo coś w ten deseń Hmm... Nie wiem, czy to by już nie było zbyt skomplikowane. Podczas takiego okresu trzeba by usera ściśle kontrolować, nie? Najlepiej, gdyby były prowadzone jakieś statystyki na portalu, bo jak się zbierze grupa 40 chętnych userów, to kto nad tym zapanuje? A tak byłoby wiadomo, że taki i taki user, napisał tyle a tyle newsów. Ileś tam procent zostało odrzuconych, a reszta została przyjęta i umieszczona na portalu. Na tej podstawie można już oceniać kompetentność userów :). Jednak to wprowadza kolejne komplikacje i jeszcze bardziej "spoważnia" dyskusję, którą należy przeprowadzić z Bimami :). Jednak taki okres próbny jest lepszym pomysłem. Sprawdzeni userzy byliby wykwalifikowanymi redaktorami fnin.eu, którzy pisać newsy mogą już bez wymaganej akceptacji modów ^^.
Moim zdaniem regulamin powinien określać jaki okres czasowy utrzymuje się ostrzeżenie. (Chyba że jest to permanentne, ale o tym też powinien informować) O, racja. Nie wspomniałem o tym. Myślałem nad ostrzeżeniami permanentnymi. Ale jeśli bardziej się zastanowić, to mogą być userzy, którzy mają chwilowe napady debilizmu, głupoty itp. Tak jak zima jednego roku może być ostrzejsza, a innego już nie :). Więc może ostrzeżenia 30-dniowei? Jednak wtedy dobrze by było wprowadzić jeszcze jeden, odgórny limit ostrzeżeń. To znaczy, że wygasające ostrzeżenia wciąż by się liczyły, ale na innych zasadach. Ich limit wynosiłby na przykład 30, jednocześnie wliczając w to ostrzeżenia aktywne (czyli takie, które jeszcze nie wygasły). Czyli na przykład 4 ostrzeżenia aktywne + 26 wygasłych = ban (permanentny? Raczej nie. Też określony jakimś czasem liczonym z sumy punktów karnych). Strasznie teraz wszystko komplikuję, ale w sumie mogłoby to być dobre rozwiązanie.
Pomysły na wpisy masz dobre, ale raczej nie jako osobne punkty, tylko modyfikacje już istniejących [EDIT: Chociaż nie. w przypadku połowy się mylę :)]. No i tak jak Jasti pisała 1 może być czasem trudny w realizacji, a o 4 jest mowa na samym początku w punkcie 1 paragrafu 1.
EDIT2: O kolorkach i zarezerwowanym czerwonym już dodałem. O niestandardowych czcionkach od razu też. Za jakiś czas jak zbierze się więcej zmian, znowu wrzucę regulamin, w nowej wersji z poprawkami.
Luk, wiem iż lubisz perm-warny wklejać, ale jest to durne, jako że powinien być jakiś okres przedawnienia (miesiąc powiedzmy, biorąc przykład z jednego forum).
Bany mogłyby być na zasadzie że jak się uzbiera 5 ostrzeżeń to automatycznie leci ban który znika po końcu jednego ostrzeżenia, ew. Limit 10 czy 20 pkt i gdy zejdzie to poniżej tej wartości (np. 5 warnów po 5 punktów, limit 20 i muszą 2 zejść by ban znikł)
Ogólnie trochę się powtarzam widze, bo czytam i piszę jednocześnie ;) ale myślę że działało by to dobrze.
A i dopuściłbym drobne ocenzurowane przekleństwa, mimo wszystko wyrażają one emocje i awruk w dobrym miejscu daje dużo.
Ogólnie wygląda to całkiem ciekawie.
Co do newsów na stronce - dałbym jakiś temat na forum do wrzucania owych / możliwość proponowania newsa z poziomu stronki, ale 3-miesięczny staż chyba moża by trochę zmiejszyć, do miesiąca np.
Luk, propozycja dotycząca przełożenia ilości punktów karnych na długość jest jak najbardziej trafiona. Co do systemu nagród - ranga "Zasłużony" dla każdego aktywnego usera. Jeśli ktoś z Zarządu uznałby, że dany user zasługuje na wyróżnienie, rozstrzygnęłoby to głosowanie w dziale Zarządu. Zasłużeni mieliby możliwość zamieszczania newsów na portalu, oczywiście do zatwierdzenia przez moda + jakieś coś jeszcze.
Dobra robota luk ;)
Świetna robota,luk. Przynajmniej w teorii.
Proponowałbym trochę bardziej sprecyzować punkt dotyczący nagród oraz dopisać, że regulamin (szczególnie dot. wulgaryzmów, itd.) dotyczy również sygnatur. Co do punktów karnych i ostrzeżeń, to proponuję:
a) 2 pkt za nagminne łamanie w jednym poście zasad j. polskiego -> ostrzeżenie wygasające po 7 dniach;
b) po 2 pkt za każdy wulgaryzm, ocenzurowany lub nie -> wygasa po 28 dniach (4 tygodnie);
c) 3 pkt za "lekki", nie trwający zbyt długo oftop -> wygasa po 14 dniach;
d) 5 pkt za duży oftop -> wygasa po 28 dniach;
e) 10 pkt i natychmiastowy, ban za obrażanie innych osób (np. użytkowników, Autora, grup etnicznych, narodowościowych czy całego forum);
f) 10 pkt i natychmiastowy ban za złamanie punktu 1 w paragrafie 1;
g) 3 pkt za utworzenie tematu, który był -> wygasa po 7 dniach;
h) 3 pkt za utworzenie tego samego tematu w kilku działach -> wygasa po 14 dniach;
i) 3 pkt za post pod postem - wygasa po 14 dniach;
j) 3 pkt za jedno, dwukrotne pisanie RaZ dUżĄ rAz MaŁą literą -> wygasa po 14 dniach;
k) 5 pkt za min. trzykrotne pisanie RaZ dUżĄ rAz MaŁą literą -> wygasa po 14 dniach;
l) 3 pkt za pisanie wielu zdań, całego posta, itd. DUŻYMI LITERAMI -> wygasa po 14 dniach !!! Wyjątki: użycie wielkich liter do podkreślenia znaczenia pojedynczych słów !!!
m) 10 pkt za temat tabu poza działem [+15] -> wygasa po 28 dniach;
n) 2 do 5 pkt za inne wykroczenie, którego nie uwzględniono na liście, wg uznania moderatora/administratora -> wygasa po 7 dniach.
Teraz przelicznik:
Liczy się dopiero w momencie uzyskania szóstego ostrzeżenia, przy czym ważne są tylko te ostrzeżenia, które nie wygasły do dnia otrzymania szóstego ostrzeżenia (tj. najpóźniej dnia poprzedniego).
Przelicznik:
5 pkt = 7 dni,
4 pkt = 5 dni,
3 pkt = 3 dni,
2 pkt = 2 dni,
1 pkt = 1 dzień banu.
Po zakończeniu banu wygasają tylko te ostrzeżenia, które ważność straciły w trakcie banu. Pozostałe zostają.
Za jeden zły post może być dodane tylko jedno ostrzeżenie, ilość punktów jest sumą punktów za wykroczenia zaistniałe w poście.
---------
Uważam, że regulamin trzeba by dość szybko wprowadzić na okres próbne, tj. przyznawane ostrzeżenia przez pewien czas byłby "wirtualne", a obowiązywałby jeszcze stary regulamin. Pozwoliłoby to przetestować i poprawić regulamin.
Kam, znakomita robota ;)
Co do regulaminu, powtórzę się, ale ja też uważam dawanie banów bez uzasadnienia za absurd totalitarny... No i oczywiście kary wedle uznania też nie mogą być, musi być taryfikator (który już istnieje, patrz post Kama :D)
No, kam. Koncepcja jest dobra :). Ale kilka rzeczy bym zmienił... Po pierwsze okres trwania ostrzeżenia. Przyjmujemy zasadę że za jeden post - tylko jedno ostrzeżenie, tak? Jeśli ktoś trzy razy użyje awruków, w dodatku będzie ciężko offtopował to dostaje 11 punktów, w jednym ostrzeżeniu. Wtedy trzeba będzie zrównać ostrzeżenia za każde wykroczenie do jednego czasu, czyli najlepiej 28 dni. I to jest chyba najlepsza hybryda przedstawionych tutaj dotychczas pomysłów :).
I nie rozumiem tego:
f) 10 pkt i natychmiastowy ban za złamanie punktu 1 w paragrafie 1 W jaki sposób chcesz komuś udowodnić, że nie czytał regulaminu? :D Ten punkt 1 paragrafu 1 pełni tylko zabezpieczenie, w sytuacji gdyby ktoś powiedział "Ale ja nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak regulamin". Nie można karać bezpośrednio na jego podstawie. Tak myślę.
Jeśli user nie przekroczył limitu pięciu ostrzeżeń, to banowanie powinno się odbywać tylko w wyjątkowych sytuacjach. Na przykład, jeśli user na prawdę poważnie obrazi jakąś grupę lub osobę, z użyciem siarczystych epitetów. Jednak o tym wciąż decyduje większość głosów w Zarządzie, a nie pojedynczy moderator.
Co do punktów, trochę bym je podniósł:
- l3 pkt za nagminne łamanie w jednym poście zasad j. polskiegol
lpo 3 pkt za każdy wulgaryzm, ocenzurowany lub niel
l5 pkt za "lekki", nie trwający zbyt długo offtopl
l10 pkt za duży, nagminny oftop (np. ciasteczka kakaowe w temacie o religiach), przy czym przez offtop rozumie się to, że CAŁY POST nie ma związku z tematem.l
l10 pkt za obrażanie innych osób (np. użytkowników, autora, grup etnicznych, narodowościowych czy całego forum)l
l5 pkt za utworzenie tematu, który był lub utworzenie go w kilku działachl
l3 pkt za post pod posteml
l5 pkt za pisanie RaZ dUżĄ rAz MaŁą literą (dłuższe części posta, cale zdania, nie pojedyncze słowa), bombardowanie emotkami (:D:D:D:D:D:D:D:D :P), pisanie z użyciem caps locka (analogicznie do MaŁyCh i wielkich liter) lub używanie czerwonego kolorul
l10 pkt za temat tabu poza działem [+15]l
l od 2 do 10 pkt za inne wykroczenie, którego nie uwzględniono na liście, wg uznania moderatora/administratoral
Dodatkowo ode mnie:
- l10 pkt za treści o charakterze pornograficznym (punkt 1, paragraf 2)l
l3 pkt za nieprecyzyjnie nazwany tematl
l10 pkt za wypisywanie bzdur w newsach na portalul
W powyższym przypadku proponuję taki przelicznik...
52 i więcej - 28 dni
46-51 - 22 dni
40-45 - 16 dni
34-39 - 12 dni
28-33 - 8 dni
22-27 - 6 dni
11-21 - 4 dni
~10 - 2 dni
Przeanalizujcie dokładnie taki przelicznik. Mnie wydaje się najbardziej trafny :). A, no i ważna uwaga. W takim systemie proponuję, żeby piąte, a nie szóste ostrzeżenie automatycznie nadawało bana. Oto przykłady, na których się wzoruję:
function showHide(what){ a=what.getElementsByTagName("div")[0]; if(a.style.display=='none'){ a.style.display='block'; }else{ a.style.display='none'; }}
Jeśli przykładowo mamy użytkownika X, który przestrzega zasad kultury i stara się postępować zgodnie z regulaminem, jednak czasem zdarzy się, że go ponosi. User X dostaje w ciągu miesiąca pięć ostrzeżeń o następującej wartości punktów:
1. doublepost = 3 punkty
2. awruk = 3 punkty
3. łamanie zasad ortografii = 3 punkty
4. mały offtop = 5 punkty
5. zdublowany temat = 5 punkty
Razem 19 punkty, czyli ban na 4 dni. Sprawiedliwie, nie uważacie?
Natomiast jeśli zdarzy się user Y, który jest zupełnym przeciwieństwem usera X i nagminnie łamie regulamin. Zdobywa on 5 ostrzeżeń w szybkim czasie, które wyglądają w taki sposób:
1. 5 awruków = 15 punktów
2. pisanie posta pod postem = 3 punkty
3. temat tabu w złym dziale = 10 punktów
4. obrażanie innych userów = 10 punktów
5. hard-offtop = 10 punktów
Razem 48 punktów. Ban na 22 dni. Również sprawiedliwe, czyż nie?
PS: Dziś wieczorem wrzucę nową wersję regulaminu.
Uwzględniłem chyba wszystkie poprawki... Dodatkowo dodałem punkt mówiący o bzdurach w pisanych newsach na portalu oraz o Nagrodzie Zaangażowania (nazwa robocza :P). Darmowy egzemplarz książki z dedykacją od Rafała Kosika będzie przyznawany osobie, która najbardziej się wykazała. O tym, kto się najbardziej wykazał :D, decydować będzie Zarząd drogą głosowania. A możliwości wykazania się jest teraz masa... Szczególnie na portalu :).
Wersja regulaminu, którą tutaj załączam jest moim zdaniem niemalże pełna :). Już niewiele nas dzieli od wprowadzenia jej w życie. I tak jak Kam powiedział, najpierw powinniśmy zastosować okres próbny. Szczególnie ciekaw jestem jak sprawi się przelicznik :). Może się okazać, że będzie za bardzo lub za mało rygorystyczny.
Aha, luk, nie wiem czy na pewno dobrze mówię, ale ten zapis w tabeli banów "~10" i "11-..." jest "bes sęsu" :D Dlaczego? Najniższa przewidziana kara to 3p. A zatem jeżeli dostaniesz 5 warnów, to będzie to 15p - nie można dostać mniej ;)
O fakt... Hmm... No to obniżmy za coś wartość punktów do 2 :D. Np. za łamanie zasad polskiego. I proszę! Wszystko będzie się zgadzało xD
Ło matko, co tu się porobiło.. Luk, miało Cię nie być :P. Regulamin naprawdę niezły, oto moje zastrzeżenia i propozycje:
Napisałbym punkt w stylu "W uzasadnionych przypadkach dopuszczalne są odstępstwa ode Regulaminu". Chodzi o to, żebyśmy mogli NIE wstawić warna za coś, co jest zawarte w Regulaminie. Taki punkt zabezpieczający, na wypadek, gdyby ktoś krzyczał, że przecież ten i ten zrobił to samo, a nie został ukarany. Ale to tylko w sytuacjach naprawdę uzasadnionych...
No właśnie, a co z nowymi userami? Wiemy przecież, że zorientowanie się w panujących tu zasadach wymaga trochę czasu i nawet tym bardziej obiecującym użytkownikom zdarza się złamać Regulamin. Dlatego dałbym jakiś czas, przez który warnów wstawiać nie będziemy (trzy dni od zarejestrowania, tydzień?), a tylko kierowali i pomagali tym młodym.
No i punkt o możliwości karania za rzeczy niewymienione w Regulaminie :).
§2 pkt. 6)
Zabroniłbym też używania kolorów zielonego i pomarańczowego ;)
§5 pkt. 5)
Nigdy w życiu się na to nie zgodzę! :D
Po prostu nie i już! Przede wszystkim jakaś próba porozumienia, bez względu na rangę. W przypadku niemożności znalezienia tegoż (:P), niech decyduje zwyczajna większość. Pozwolę sobie zacytować Procesora (i luka! Obydwaj to pisaliśmy i obydwaj się pod tym podpisaliśmy. Trzeba uważnie czytać następnym razem ;)//luk):
PS
Z tą książką to już pewne?
Jeśli dostaniemy książki jak wyjdą (a nie zdażyło się żebyśmy nie dostali) 5 najbardziej aktywnych osób w danym roku je dostanie :)
A wiadomo, Administrator, Moderator to tylko ranga. Wszyscy opiekują się forum z tym dodatkiem że Administrator ma za zadanie pilnować moderatorów, zaś moderatorzy jeśli zauważą błędy w kierownictwie mogą to zgłosić mnie i bratu :) Na nas niestety nie widzę możliwości zażalenia xD
Aż pięciu? Sporo :). Proponowałbym zorganizować w to miejsce jakiś konkurs, czyli na przykład dwie, trzy książki dla najaktywniejszych w pisaniu newsów i ogólnej pomocy, a reszta na nagrody w konkursie. Ale to jeszcze mnóstwo czasu...
Admini mówią:
Dlatego żądam zmiany §5 pkt. 5)! :D
Sporo, nie sporo, w każdym razie wzrośnie motywacja ;p A co do konkursu to nawet ciekawy pomysł :D
Jeśli są spory i współpraca nie wychodzi, to zaczynają się odwołania do hierarchii, co poradzisz. Demokracja. :D:D:D:D:D
Jestem udupiony ale wygląda to fajnie, wprowadzajcie :D
-,- No i o tym właśnie była mowa w temacie. Trochę kultury ;\
PS Już masz 10 warnów? :D:D:D
//W języku polskim skrótowiec PS piszemy z wielkich liter i bez kropki!//Klaudia
edit: fakt, w piątek to mieliśmy na polskim, ale ja to napisałem w języku łacińskim, gdzie po ps stawia się kropkę :D:D:D:D
Jak pisałem już w dziale dla Zarządu... Rozmowa rozmową, porozumienie porozumieniem, a współpraca współpracą. Ale gdy dochodzi do sytuacji spornych i wszelkie metody zawodzą, to hierarchia wydaje się być najsensowniejszym pomysłem. Poza tym, gdyby miało jej nie być, to nie byłoby podziału na adminów, super modów i zwykłych modów :). Tak więc punkt 5 paragrafu 5 zostaje w niezmienionej formie. I w razie nieścisłości... Najpierw są Bracia, potem Proc i ja, potem super moderatorzy, a następnie zwykli modzi. Chyba o tym też warto by było wspomnieć w regulaminie.
Punkt 5 zostaje. Bo musi być ktoś kto będzie mógł zakończyć spór i ostatecznie zadecydować. I nie ma się co obawiać, nikt z nas nie będzie jakimś dyktatorem, przecież i tak jeśli ktoś odwoła się od bana to będzie dyskusja wśród modów i adminów ;)
Co do punktów, po 2 miesiącach spokoju dobrze by było jakby user się zwrócił do moderatora, ten to przeanalizuje czy fatkycznie minęły dwa miesiące od ostatniego ostrzeżenia i np. usunie kilka punktów, tutaj do wyliczenia kwestia :). Kolejne zdjęcie punktów mogłoby nastąpić po już 1 miesiącu, 2 tygodniach :)
Tutaj do przedyskutowania. PW strasznie zapychają bazę danych, wolałbym jej nie powiększać. Co do rozmiaru awatara, owszem jak najbardziej, Sygnaturka może, ale raczej nie Brzydko strasznie się forum prezentuje z większymi niż przewiduje regulamin sygnaturami, do przedyskutowania nadal. :)
Co do punktów, po 2 miesiącach spokoju dobrze by było jakby user się zwrócił do moderatora, ten to przeanalizuje czy fatkycznie minęły dwa miesiące od ostatniego ostrzeżenia i np. usunie kilka punktów, tutaj do wyliczenia kwestia. Kolejne zdjęcie punktów mogłoby nastąpić po już 1 miesiącu, 2 tygodniach. Nie rozumiem... Po 2 miesiącach to ostrzeżenia wygasną (28 dni) i user będzie miał czyste konto :D. Chyba, że faktycznie wprowadzamy jeszcze jakiś odgórny limit ostrzeżeń lub punktów, w którym liczą się wszystkie, zarówno wygasłe jak i aktywne ostrzeżenia. Wtedy to co napisałeś ma sens.
EDIT: A, no i co do PW. Warto byłoby jednak dojść do jakichś udogodnień związanych z tą rangę :). Sam awatar to chyba trochę za mało. Nad sygnaturką też się zastanawiałem, no ale w końcu uznałem, że mogłaby być. Nie chodzi co prawda o to, żeby się ludzie o tą rangę zabijali w jakiś sposób, ale niech mają poczucie, że coś na tym zyskują :).
1. Wczoraj jeszcze myślałem nad rozpiską punktów i regulaminem. Jestem za zaostrzeniem kar i zaproponowanym przez luka przeliczniku banowym ;) A, zamiast "punkt 1, paragraf 1", miało być "punkt 1, paragraf 2".
2. Proponowałbym wprowadzenie 14 dniowego okresu ochronnego dla nowych użytkowników. W tym okresie nie byłyby wstawiane ostrzeżenia za drobniejsze przewinienia, co nie oznacza, że nowy user może może kogoś obrażać czy rzucać wulgaryzmami na prawo i lewo.
3. Proponowałbym ustanowić Regulamin (który musi znać i stosować każdy użytkownik) oraz Listę Rozporządzeń. Zarząd w rozporządzeniach umieszczałby szczegółowe informacje, takie jak nagrody dla Zasłużonych, zasady przyznawania nagród, zalecenia dla moderatorów, zasady głosować Zarządu oraz wiele innych rzeczy, które nie nadają się do umieszczenia w regulaminie (nie chcemy każdego nowego usera zniechęcać ogromnym regulaminem, no nie?) . Lista Rozporządzeń nie byłaby czymś, co musi znać każdy użytkownik, a tylko ten, który by chciał.
4. Dalej zapomniałem co chciałem napisać :D
Co do ostrzeżeń. Dałbym, że nie wygasają nigdy i dopiero moderatorzy mogą je zdjąść po okresie w którym użytkownik będzie się zachowywał normalnie. Bo tak, jeśli przyjmiemy że ban jest po 5 ostrzeżeniach to może zarobić 2 ostrzeżenia w jednym miesiącu, w kolejnym miesiącu dostanie trzecie ostrzeżenie, ale te 2 mu znikną. Co nie jest dobrym pomysłem kiedy użytkownik nagminnie dostaje ostrzeżenia, bo tak co miesiąc spokojnie może łapać 2 ostrzeżenia wiedząć że mu znikną. Kiedy tylko moderatorzy będą mogli zdejmować ostrzeżenia, jeśli zobaczą że user się dobrze zachowuje, lepiej podziała to na wyobraźnie delikwenta :)
No albo, faktycznie dać 28dni wygaśnięcia.
Albo przyjąć inaczej - ostrzeżenia wygasają po x dniach od ostatniego ostrzeżenia, przy tym, że każde ostrzeżenie zdobyte przed całkowitym wygaśnięciem już otrzymanego powoduje liczenie do wygaśnięcia od nowa, każdego z już otrzymanych ostrzeżeń.
x to liczba dni po których wygasa dane ostrzeżenie. A, można by zrobić tak, że dni się sumują, tj. jeśli w jednym poście dostanie punkty wygasające po 14 i 7 dniach, to ostrzeżenie ( a razem z nim przyznane punkty) wygasają po 21 dniach.
Przykład:
User A miał na koncie 2 ostrzeżenia, jedno ważne przez 7 dni, drugie przez 21.Oba od 5 dni. Otrzymał jeszcze jedno ostrzeżenie, za dwa wykroczenia, jedno ważne przez 14 dni, drugi przez 7 dni, więc to ostrzeżenie i punkty wygasają po 21 dniach. Odliczanie do wygaśnięcia dwóch ostrzeżeń, które już miał, rozpoczęło się od początku.
------
Nie wiem, która (tj. Bima, 28 dni czy moja) opcja jest lepsza. Ciężko zdecydować.
Hmm... Czyli jednak permanentne ostrzeżenia? :). No dobrze, zróbmy krótkie podsumowanie, żeby nie było bałaganu
Co do ostrzeżeń to są dwie opcje. Albo permanentne albo wygasające po określonym czasie (najlepiej 28 dni). Przelicznik na razie chyba wszyscy akceptują, więc na nad tym już się nie ma co rozwodzić.
Kam, co do Twojego sposobu. Byłby on chyba całkiem niezły, ale uważam że to już trochę za dużo kombinowania. Nie wiem, czy vB przewiduje coś takiego jak wydłużanie już nadanych ostrzeżeń i to w dodatku najlepiej automatycznie. Obstaję za opcją permanentnych ostrzeżeń lub wygasających po 28 dniach.
Co do okresu ochronnego, możemy dać userom parę tygodni na zasymilowanie się ze środowiskiem forum :) i traktować ich ulgowo, gdy np. napiszą posta pod postem. W przypadku tych cięższych wykroczeń jak przekleństwa czy pornografia taryfa ulgowa nie obowiązuje. Możemy też wrzucać nowych userów od razu na głęboką wodę, co chyba jednak nie jest do końca dobrym pomysłem.
Co do nagród, tutaj już można się rozpisać. Można ustanowić rangę "Zasłużony" i nią obdarowywać faktycznie zasłużonych userów. Jednak z taką rangą powinny się wiązać jakieś przywileje, jak np. zwiększona skrzynka PW (co jednak wiązać się może z obciążeniem bazy forum i w efekcie zamulaniem), zwiększony rozmiar awataru lub sygnatury. Oprócz rangi jest jeszcze możliwość nadawania userom tytułów. I biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw na dzień dzisiejszy, uważam tytuły za najlepszy sposób za wyróżnienie userów :). Tytuły, to małe dopiski pod nickiem. Mogłyby one brzmieć w stylu "babka dominator" xD. Każdy user najprawdopodobniej wykaże się w inny sposób i w innej dziedzinie, a takie tytuły by to podkreślały no i były swoistym wyróżnieniem.
Kolejną opcją, jest otworzenie czegoś na wzór sklepiku :). Pomysł ten pochodzi od Bima, ale chyba o nim zapomniał albo od niego odstąpił xD. Za zasługi byłyby przyznawane punkty (ale już nie karne ;)). Za punkty te, user mógłby "kupić" na przykład kolorek swojego nicka, czy coś w tym rodzaju. Kolorek może akurat nie jest najlepszym przykładem, ale chodzi tu najbardziej o samą o ideę takiego sklepiku.
Jest jeszcze Nagroda Zaangażowania, czyli pięć darmowych egzemplarzy FNiN przyznawanych pięciu userom, którzy najbardziej się wykazali.
Co do Listy Rozporządzeń, to jest rewelacyjny pomysł :D. Faktycznie nie wszystko nadaje się do regulaminu. Lista Rozporządzeń mogłaby być miejscem, gdzie bardziej szczegółowo opisane są takie rzeczy jak zasady głosowania, czy funkcjonowania Zarządu i ogólnie systemu na forum. A to przecież bezpośrednio nie dotyczy userów, więc kto nie chce nie musi tego czytać.
Co do newsów na portalu. Każdy user może je teraz pisać, ale proponuję dodanie możliwości awansu. To znaczy, jeśli jakiś user na prawdę dobrze się w tym sprawuje, to zdejmijmy z niego wymóg akceptacji pisanych newsów przed publikacją.
PS Proponuję pisać tak jak ja, pogrubiając hasło mówiące o tym, jakie zagadnienie poruszacie. Będzie czytelniej :).
Ja proponuję wygasanie po 28 dniach. Permanentne ostrzeżenia po prostu wydają mi się nie... nieciekawe ;) Przykład:
Pewien 'nowy' ma problemy ze zdyscyplinowaniem się, więc załapał, dajmy na to, 4 warny (powiedzmy za wulgaryzm, łamanie zasad polskiego, double temat i jeszcze coś). Ale uspokoił się i jest OK. Dusza człowiek się z niego zrobił, wszystkim pomaga, miodzio. Ale rok później wypsnął mu się awruk, dostał warna i bana. Niezbyt to kusząca propozycja, prawda?
Ale z drugiej strony, jak mówił Bim, może się znaleźć user który co miesiąc będzie łapał dwa ostrzeżenia. I to dajmy na to takie cięższe na przykład. To też nie jest dobra sytuacja, no nie? Więc może ustawić permanentne ostrzeżenia i "wygaszać" je ręcznie, kiedy user zmądrzeje i przez dłuższy okres czasu nie będzie broił :).
A może wrzucić do regulaminu zapis, który będzie takie sprawy opisywał? Np. 'Umyślne łapanie ostrzeżeń bezpośrednio po wygaśnięciu starych nagradzane jest banem' czy coś w ten deser...
W sumie Kaloryfer ma rację... Gdyby zaszła taka sytuacja: warny po prostu wygasają i user po anulowaniu ostrzeżeń znowu powtarza robienie bałaganu, to nie można by go po prostu zbanować? :? Albo powtarzając luka: usunąć ręcznie?
Wątpliwości co do regulaminu, mam jeszcze tu (może po prostu źle zrozumiałam):
-§3, punkt 7 Dwa posty pod sobą - 'wyjątek od tego punktu stanowi sytuacja, w której temat nie był poruszany od 24h' - nie za szybko? Po jednym dniu jest jeszcze szansa, że ktoś to przeczyta, inaczej niż po miesiącu, czy kilku tygodniach. Poza tym, jeżeli ktoś napisze posta jednego dnia, a nazajutrz kolejnego bo nikt mu nie odpowiedział, w stylu: 'Hej, co jest? Żadnej odpowiedzi? Rozumiem, że można czasem nie mieć czasu, ale... Chcę znać wasze zdanie. Zdanie każdego z osobna.' no to dopiero będzie bajzel. Nie żebym miała każdego tutaj za zdesperowanego do tego stopnia, ale kilku młotków może się zdarzyć.
-§3, punkt 8, Poprawna polszczyzna - w sensie, że za każdy brak ogonka przy 'e' w np. 'wolę' ma być ostrzeżenie? Bo to jest błąd ortograficzny pierwszego stopnia. ;) To 'bezwzględnie' jakieś takie przerażające. Każdemu się zdarzy napisać coś z błędem, a bo homonim, a bo Alt się omsknie przykładowo. Rozumiem jeszcze jeżeli ktoś w co drugim poście, ale w przypadku, że raz czy dwa? Nie no, seryjnie, musiałabym dawać co jakieś 3 warny dziennie. :)
Poza tym, jeżeli ktoś napisze posta jednego dnia, a nazajutrz kolejnego bo nikt mu nie odpowiedział, w stylu: 'Hej, co jest? Żadnej odpowiedzi? Rozumiem, że można czasem nie mieć czasu, ale... Chcę znać wasze zdanie. Zdanie każdego z osobna.' no to dopiero będzie bajzel. A się czepiacie ostatnio... To był pilny temat, niecierpiący zwłoki. Więc napisałem tak, bo chociaż część modów była tamtego dnia na forum i pisała w innych tematach, to jakoś nie chciało jej się chyba zajrzeć do działu dla Zarządu :). I całe szczęście, że nie czekałem kolejnych dni, tylko wyszedłem z projektem regulaminu do szerszego grona. Gdyby czekał, to pewnie dopiero za miesiąc coś byśmy uzgodnili. Poza tym, jest jeszcze inna kwestia... Skoro żaden z pięciu modów nie odpowiedział, to może po prostu trzeba Wam kogoś do pomocy? Może za mało Was jest? Albo za mało aktywni jesteście :). Mc Lee na przykład... Kiedy on tu ostatnim razem zawitał? Podróżnik pisał w innym temacie, że warto byłoby dobrać jeszcze jednego moda. Ja myślę, że warto byłoby przeprowadzić renowację już istniejących :). Przegrupować się, uzupełnić szeregi.
Co do poprawnej polszczyzny... Usunięcie "bezwzględnie" wystarczy? To na co tyle gadania, droga Klaudio :). Wszyscy chyba przecież zdają sobie sprawę, że za "wole" (które to słowo samo w sobie jest jak najbardziej poprawne ;)) nie będzie ostrzeżeń.
Ja uważam, że ogólnie słabo z tym wszystkim, że chcecie warnami sypać jak z rękawa. Co z ostrzeżeniami słownymi? Sprowadzenie kogoś 'na normalne tory' nie musi odbywać się od razu za pośrednictwem warna... Gdybym miała dawać każdemu ostrzeżenie za jednego orta, to Ty sam, Luk, zarobiłbyś już kilka za swoje 'karze' :D Tobie też zdarzyło się przeklnąć na forum, chociaż ogólnie jesteś raczej wzorem pod tym względem. Więc wstawianie warna za coś takiego albo np (ile to tam mówiliście... 3 punkty) za double-posta to przegiątko.
PS Haha, ja wiem, że ja to pewnie już bym bana zarobiła, to nie miało wyglądać tak, że wypominam Ci Twoje błędy, Luk! Tylko taki przykład...
Pogrubienie zagadnień. Słuszny pomysł :D.
Ostrzeżenia. Jestem za ostrzeżeniami permanentnymi, ewentualnie w uzasadnionych przypadkach usuwanymi przez moderatorów.
Okres ochronny. Popieram, w końcu to mój pomysł. Jak długi ma być ten okres? Nie wiem, ale nie za długi. Tydzień, góra dwa dla wartościowego usera w zupełności powinno wystarczyć, moim zdaniem. (oczywiście nie całkowita ochrona, tylko dla punktów czysto... formalnych)
Hierarchia.
Hierarchia powinna decydować tylko w ostateczności. Wyłącznie w ostateczności, ewentualnie, gdy sprawa jest niecierpiąca zwłoki, tymczasowo można zbanować jakiegoś usera i toczyć dyskusję czy go odbanować czy nie. Obecnie ten punkt wygląda tak: Ja mówię A, luk D, to będzie D. A chciałbym, żeby wyglądał tak: Ja mówię A, luk D, to pytamy się innych. Jasti, Klaudia, ja mówimy A, luk D, bimy i Procek nie mają zdania, to będzie A ;).
To może ostrzeżenia wygasające po 3 miesiącach? :) Mało prawdopodobne, żeby jakiś user z premedytacją dobijał do 4 ostrzeżeń, czekał 3 miesiące i rozrabiał znowu. Sprawiedliwie moim zdaniem :).
Obecnie ten punkt wygląda tak: Ja mówię A, luk D, to będzie D. O! Zbliżam się do początku alfabetu, no dzięki :). Ostatnio było, że ja niby G mówię. Dobrze, że nie Z.
Jeśli ja powiem nawet Z, to będzie Z. Ale Ty możesz powiedzieć "Bim/Bartg, on powiedział Z, a ja mówię A!" i wtedy to Bimy decydują. Przy czym oni mogą na przykład powiedzieć X i pupa blada :).
Ja tam i tak często polegam na zdaniu innych jeśli wiem że wiem mniej niz inni w pewnych kwestiach. Spokojnie. Mamy ustalone, rozmowy i w razie kłopotów z dogadaniem ostateczna decyzja administratora.
PS. Coś czuje że to nie będzie miało miejsca :)
No i właśnie o to mi chodzi. Ty mówisz P (:D fajne litery już mi siękończą), więc będzie P, mimo tego, że ja mówię A. Bez pytania się innych o zdanie, bez rozmowy i choćby próby porozumienia. Muszę dopiero lecieć do Procka czy bimów... No i co wtedy, kiedy dajmy na to ja, Klaudia i Jasti mówimy A, a Ty i LEE H? ^^
EDIT:
"Ty" w tym poście to luk. (bartg się wciął...)
10pkt z 2 perm warnów, samych warnów chyba 6.
Ty chyba sobie jaja robisz :-/
Ostrzeżenia wszystkim bym wyzerował, jak wprowadzimy nowy regulamin.
Słuchaj Zeg... Nie chcę żeby to źle zabrzmiało, ale pewnie i tak źle zabrzmi :). Czy Ci to pasuje czy nie zostałem adminem i mam swój plan co do pewnych zmian, który tutaj właśnie przedstawiam. Jeśli Ci to nie pasuje, głośno o tym powiedz. Jeśli nie pasuje Ci również to, że zostałem tym cholernym adminem, też głośno o tym powiedz. Ale nie próbuj zacierać znaczeń, różnic pomiędzy administratorem a moderatorem, ok? To dwie odmienne rangi, dwie różne pozycje. Jestem teraz na równi z Procesorem. Tak jak rzadko się zdarza, byś kwestionował jego decyzje i leciał do Bimów czy do kogoś innego, tak teraz nie kwestionuj moich. Jeśli ja mówię P, a Ty mówisz A, to będzie P. I koniec kropka. Owszem, wezmę pod uwagę wszystkie za i przeciw i postaram się obiektywnie spojrzeć na sprawę. Zawsze tak robię. Ale słowo moderatora nie może być równe słowu administratora. Nigdy nie było i nie będzie. Rozumiesz? :)
EDIT: Co do ostrzeżeń... Naturalnie amnestia. Mówiłem o tym w którymś z pierwszych postów chyba. :)
A się czepiacie ostatnio... To był pilny temat, niecierpiący zwłoki. Więc napisałem tak, (...) Napisałeś chyba z 14 zdań, w których coś tłumaczysz, a ja chciałam po prostu powiedzieć, że pisanie posta pod postem po 24h jest bez sensu, jak ktoś będzie chciał zajrzeć do danego tematu to to zrobi i akurat może zobaczy 'edit', a tak będzie się robił bałagan. ;) Nie miałam zamiaru Ci tym: 'Hej, co jest? Żadnej odpowiedzi?(...)' niczego zarzucać, luk. To był przykład, zwykły przykład, który akurat mi tam wpasował. No i wiesz, rozumiem, że mogła Cię ta niesubordynacja w odpowiadaniu uderzyć, ale trochę wyrozumiałości. Czasem po prostu się nie pisze, bo trzeba się zastanowić nad daną sprawą i już. :} A odpowiedź na szybko nie jest raczej najlepszym rozwiązaniem, nieprawdaż?
Co do poprawnej polszczyzny... Usunięcie "bewzględnie" wystarczy? To na co tyle gadania, droga Klaudio :). Żeby każdy mnie zrozumiał, luk. ;) Poza tym pytałam na wszelki wypadek jak Ty sobie wyobrażasz wykonanie tamtego punktu. Czy to źle? Nie jest mi dana umiejętność telepatii, czy też czytania w myślach. A nuż coś tam rozumiesz inaczej niż ja? Ech, a zresztą. :|
Dlaczego nie? Skoro przeczytał regulamin (co jest jego obowiązkiem) to nie powinien robić rzeczy z nim niezgodnych, w końcu każdy stara się przestrzegać zasad panujących tu na forum. Oczywiście, nowym userom należy się trochę pobłażliwości, ale nie przesadzajmy z 14-dniowym immunitetem.
No, może zbyt pochopnie ci wyjechałem z tym "Trochę kultury ;\", sorki.
To wtedy taka sytuacja jest trochę kłopotliwa, ale pomyśl trochę: (przywołam tutaj sytuacje z PS, najlepszy przykład :D) gdybyście mieli głosować za każdą zmianą czy decyzją to byłoby to trochę beznadziejne, i wymagało czasu. W tym miejscu zgadzam się z lukiem. ("Jeśli ja mówię P, a Ty mówisz A, to będzie P. I koniec kropka"). Oczywiście możesz odwołać się od decyzji luka apelując do bimów, albo prosząc go o ponowne przemyślenie całej sprawy.
Ostrzeżenia
Nie wiem czy już zapadła decyzja co do okresu ostrzeżeń, ale przed chwilą wpadłem na pewien pomysł:
Ostrzeżenia dostaje się według jakiś kryteriów. Jedno ostrzeżenie trwa 1 miesiąc (28-30 dni). Po tym miesiącu nie wygasa całkowicie, tylko staje się tak jakby nieaktywne. Gdy użytkownik znowu zrobi coś za co może dostać warna, dostaje nowego a to poprzednie znowu się aktywuje, czyli ma 2 ostrzeżenia. Całkowite wyczyszczenie konta z "nieaktywnych" ostrzeżeń następuje gdy użytkownik nie otrzymał ostrzeżenia przez np. 3 miesiące? pół roku? I dodatkowo gdy użytkownik zawini a posiada już ostrzeżenie np. 20 dni, to okres czasu się zeruje i ma 2 ostrzeżenia które będą się utrzymywały aktywne przez miesiąc.
PS oj, ty. błąd! :D
Ja mam wrażenie, że nikogo nie obchodzi to, co napisałam, no ale dobra... -_-
Moim zdaniem ustalanie tej całej hierarchii jest bezsensowne, ale jak tam chcecie... Moim zdaniem po prostu: głos admina ważniejszy jest niż głos wszystkich moderatorów, bo od tego jest adminem, żeby był najważniejszy. Jak admini nie będą mogli dojść do ładu, ustalając coś pomiędzy sobą, wtedy decyduje większość głosów moderatorów, bo sytuacja, żeby i admini i moderatorzy mieli równą liczbę głosów w sprawie jest mało prawdopodobna...
'Okres ochronny' jest moim zdaniem średnim pomysłem, bo... 'nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania', prawda? Chodzi tylko o to, żeby nowi userzy nie poczuli się od razu jak w jakimś miejscu surowego reżimu - najpierw powinno się ich upomnieć słownie, dać do zrozumienia, że kolejne ich 'występki' będą karane.
Klaudia ma rację co do tego pisania po 24 godzinach. Dla mnie lepszym rozwiązaniem byłby dopisek: "Post pod postem dopuszczalny jest tylko w sytuacji, kiedy chce poruszyć się nowy wątek w danej sprawie, a od napisania poprzedniej wypowiedzi minęło już sporo czasu" - nie określałabym dokładnie ile, każdy chyba wie, że sporo czasu to nie jedna godzina, prawda? A zapisek o nowym wątku sugerowałby, że wypowiedź 'A może byście się wypowiedzieli?' jest nie na miejscu,
O, genialny pomysł, w pełni się zgadzam z takim dopiskiem :D
Zauważ, proszę, że nie odwołałem się do twojej wypowiedzi. Napisałem o okresie trwania warnów, a nie o tym za co je się dostaje. Ja wcale nie twierdzę, że powinno się je dawać za takie błahostki jak jeden błąd ortograficzny :). Takie większe wykroczenie np. double-post, wyśmianie/obraza kogoś, bezsensowne posty (nie chodzi mi o typowy spam, gdzie użytkownikowi nie zależy na tym czy dostanie bana) to owszem.
Jasti, to nie tak, że nikogo nie obchodzi to co napisałaś... Obchodzi, wszystkich którzy się tu wypowiadają :). Ale bardziej rygorystyczne kary są po prostu konieczne. Możliwe, że tak jak to ujęłaś "będziemy sypać warnami jak z rękawa", ale na wielu innych forach coś takiego przynosi właściwe skutki. Nie widzę w tym nic złego :). Po to są warny przecież, choć oczywiście przesadzać nie można. Jednak nie wydaje mi się, żebyśmy gdzieś tutaj przesadzali.
głos admina ważniejszy jest niż głos wszystkich moderatorów No i widzisz... Właśnie uprościłaś i jasno wyłożyłaś tą bezsensowna hierarchię, na temat której dyskutujemy ^^. Więc dość już. Zajmijmy się ważniejszymi sprawami.
Co do postów pod postami... Ok. Taką zmianę popieram.
Więc okres ochronny po prostu sobie darujmy. Nieco łagodniejsze traktowanie nowych userów zawiera się już tak jakby w "uzasadnionych odstępstwach od regulaminu".
Twój pomysł, Onyks, co do ostrzeżeń... Kam miał podobny, jednak na trochę innych zasadach :). Ale Twoja koncepcja jest całkiem dobra. Nie wiem tylko jak z automatyką, bo chyba nikt nie chciałby tym wszystkim zarządzać ręcznie :P.
Chciałbym jeszcze zapytać co o tych tytułach myślicie? Na przykład taka "babka dominator" właśnie :P. I co z Listą Rozporządzeń. No i ze sklepikiem! :D
Jeśli Ci to nie pasuje, głośno o tym powiedz. Jeśli nie pasuje Ci również to, że zostałem tym cholernym adminem, też głośno o tym powiedz. No to mówię. Wbrew pozorom cieszę się, że zostałeś adminem, bo coś się tu z tego powodu ruszyło. Zmotywowało Cię do działania, pisania długaśnych postów i przebywania na forum. Masz wiele pomysłów i jak na razie robisz coś, by wprowadzać je w życie. Nie wiem jak długo taki stan się utrzyma, ale dlaczego nie miałbym być zadowolony? Ja bym się w takiej roli nigdy nie sprawdził... Natomiast cholernie nie pasuje mi takie podejście:
Słuchaj Zeg... (...) Czy Ci to pasuje czy nie zostałem adminem i mam swój plan co do pewnych zmian, który tutaj właśnie przedstawiam. (...) Ale nie próbuj zacierać znaczeń, różnic pomiędzy administratorem a moderatorem, ok? To dwie odmienne rangi, dwie różne pozycje. Jestem teraz na równi z Procesorem. Tak jak rzadko się zdarza, byś kwestionował jego decyzje i leciał do Bimów czy do kogoś innego, tak teraz nie kwestionuj moich. Jeśli ja mówię P, a Ty mówisz A, to będzie P. I koniec kropka. (...) Może jeszcze raz:
Czy Ci to pasuje czy nie zostałem adminem i mam swój plan co do pewnych zmian Co wcale nie oznacza, że ten plan zostanie wcielony w życie i że nie mogłeś go przedstawić zanim zostałeś administratorem.
Ale nie próbuj zacierać znaczeń, różnic pomiędzy administratorem a moderatorem, ok? To dwie odmienne rangi, dwie różne pozycje. Odsyłam do mojego posta, w którym zebrałem parę mądrych wypowiedzi ^^
http://forum.fnin.eu/showthread.php?...ll=1#post58759
Jestem teraz na równi z Procesorem. A Procesor to niby co? Szanuję go oraz decyzje, jakie podejmuje i liczę na jego pomoc, traktuję go tak samo na bimów, Jasti, Klaudię, acrobota i niegdyś Ciebie, jak jeszcze byłeś moderatorem. (o LEE i paru "zwykłych" użytkownikach nawet nie wspominając...) Jak na razie nigdy się nie zdarzyło, żeby powiedział, on, albo ktokolwiek inny, coś w stylu:
Jeśli ja mówię P, a Ty mówisz A, to będzie P. I koniec kropka. I dlatego też...
Tak jak rzadko się zdarza, byś kwestionował jego decyzje i leciał do Bimów czy do kogoś innego, tak teraz nie kwestionuj moich. ... tak rzadko zdarza się, bym kwestionował jego decyzje i leciał do bimów czy do kogoś innego. Tak samo też będę traktował Ciebie. Przypomnę Ci może sytuację odnośnie rozmów na tematy tabu. Ja byłem i nadal jestem za ich dopuszczeniem na forum, ale mimo wszystko bim, bartg, Jasti (nie wiem jak reszta, ale nikt bezpośrednio mnie nie popierał), żeby ich zakazać, więc odpuściłem. I mimo to, że odpuściłem został stworzony specjalny do tego dział. Mimo tego, że ja mówiłem A, a dwóch adminów i inny moderator B, to jednak ktoś mnie posłuchał, wziął pod uwagę moje zdanie i stworzył taki a nie inny dział, który by mnie zadowalał. Nikt nie powiedział "Ty mówisz A, my B, to będzie B i koniec kropka".
No, ale przecież ja nie mam nic do gadania... :)
Jeśli ja mówię P, a Ty mówisz A, to będzie P. I koniec kropka. W sygnaturze to sobie chyba walnę :P.
EDIT:
Ah tak, byłbym zapomniał :P.
Warny wygasające po trzech miesiącach.
Doubleposty zgodnie z tym, co mówi Jasti.
Okres ochronny tak, ale nie bardzo długi i nie całkowitej ochrony. Zamiast warnów za doubleposty i tematy z złym dziale pisałbym po prostu pouczającą wiadomość do takiego użytkownika.
Tytuły
W sumie to pomysł dobry, ale trzeba się zebrać i pomyśleć jakie to mogą być. To byłoby dobre wyróżnienie, że w przeciwieństwie do phpbb (gdzie można sobie samemu ustawić taki tytuł), tutaj dostaje się go za coś :D
Lista rozporządzeń
Dobry pomysł, nie warto wszystkiego upychać w regulaminie. Regulamin powinien zawierać wszystkie najważniejsze zasady i być przejrzysty i zrozumiały żeby nie było jakiś odwołań "tam jest wszystko pokręcone i nie wiadomo o co chodzi" :)
Sklepik
Miałem się wypowiedzieć i zapomniałem! :D Pomysł bardzo mi się podoba, ale znowu trzeba (a raczej wy jako zarząd musicie) ustalić co tam będzie itd. Takie kolory nicków albo tytuły są fajną opcją. Można powymyślać jeszcze dużo innych, ciekawych rzeczy :)
Punkty można by zdobywać z różnoraki sposób: konkursy, punktowanie postów, newsów. np. za 1 post otrzymuje się jeden punkt, za jeden news 5 pkt. a za artykuł 10 pkt. I pojawia się nowa możliwość karania! Za warna odejmowane jest ileś tam punktów, moim zdaniem warte przemyślenia :D
1. "babka dominator" i sklepik Jestem gorąco za sklepikiem, ale nie tylko.
a) sklepik. Proponowałbym umieszczenie w sklepiku możliwość wpisania sobie własnego podpisu, a również (taniej) wybranie któregoś z listy. Można również dodać jakieś ciekawe, nie publikowane obrazki jako avatary oraz (w przyszłości) np. możliwość utworzenia własnego pokoju na shoucie. uważam, że najciekawsze byłoby możliwość "wykupienia" sobie z takiego sklepiku "reklamowej taryfy ulgowej", tj. usunięcia części reklam (słyszałem, że są, choć raczej poza kilkoma razami, gdy nie bylem zalogowany, nie widziałem :D ). Nie wiem, czy byłby to możliwe, ale może udałby się dodać również gadżety z FNiN, które za duuuże zasługi można byłoby otrzymać. Ciekawe pewnie okazałyby się jakieś tapety z FNiN (takie, których jeszcze nie było, np. zmontowane ładnie z okładki PN i kilku obrazków).
b) Inne Dla najbardziej zasłużonych proponowałbym możliwość udziału w głosowaniach Zarządu dotyczących całego FanClubu, konkursach, itd. (nie chodzi mi o sprawy typu ban)
2. Lista Rozporządzeń Tu zaproponowałbym zamknięte forum w dziale "Ogólne". Rozporządzenia byłyby wystawiane na podstawie głosowania Zarządu połączonego ze zgłaszaniem poprawek lub po prostu przez administratora. W nich umieszczałoby się, m. in.:
- szczegółowe zalecenia dot. wstawiania ostrzeżeń (np. rozwiałoby się wątpliwości co do ostrzeżenia za orty -> osobiście jestem za wstawianiem ich tylko wtedy, gdy ktoś naprawdę często łamie zasady);
- dokładną rozpiskę punktów karnych za wykroczenie;
- dokładną rozpiskę punktów pozytywnych za konkretną pomoc FanClubowi;
- listę nagród i odpowiadającą im ilość potrzebnych pozytywnych punktów;
- zasady przyznawania nagrody w postaci książki;
- (może) regulaminy większych konkursów;
- uprawnienia dla poszczególnych grup;
- (może) jakieś założenia dla działalności FanClubu (więcej w punkcie 3)
- oraz wszystko, co nie nadaje się do regulaminu, a jest czymś dość ważnym dla działania Forum i FanClubu.
Z listą rozporządzeń zapoznawałby się ten, kto by chciał, bo rozporządzenia raczej nie obejmowały by czegoś, co na co dzień jest konieczne do znania przez każdego użytkownika.
3. Działalność FanClubu Hmm... No właśnie, co tak naprawdę ten FanClub robi? Parę razy w roku organizuje konkursy, ma przeważnie aktualne newsy, jesteśmy tu i sobie gadamy. I jest fajnie, ale czy to jest wszytko na co nas stać? Czy to jest coś, co naprawdę zasługuje na miano oficjalnego FanClubu. Może, po uporaniu się z poziomem forum, udałoby się rozszerzyć zakres działalności FanClubu. Dlaczego? Obecnie praktycznie nic nie robimy. Mamy dwa projekty (Manfred i FanFiction), ale wszyscy wiedzą, że nie jest to jeszcze nic co mogłoby promować nas i serię FNiN. Bo chyba o to chodzi z FanClubem? By promować siebie (tj. FanClub) i serię FNiN. Nie chodzi mi o to, by robić jakieś większe rzeczy, np. w realu. Jeszcze wiele można zrobić w sieci, np. znajdować i współpracować z innymi projektami. No dobra, to raczej jest temat do dłuższej rozmowy, niekoniecznie w tym temacie.
Tytuły i sklepik jak najbardziej na tak, z tym, że:
Tytuły - jeżeli już, to niech sobie dany nagrodzony user sam taki tytuł wybierze. Z zastrzeżeniem, że nie może on zawierać (cytując z części regulaminu o loginach):
a. słów powszechnie uznanych za wulgarne lub obraźliwe
b. obraźliwych stwierdzeń dla grup społecznych, narodowości, np. „HWDP”, „nie_lubie_ruskow”
c.bezsensownych ciągów znaków lub cyfr, np. asadsdkklk, 12313256
d. słów typu admin, mod
Sklepik - Onyks napisał o punktach za posty: w życiu! Forum, to forum, jest po to żeby te posty pisać dla wypowiedzenia się samego w sobie, nie punktów. Może ewentualnie, jeśli post byłby naprawdę dobry, jednak czy taki jest musiałoby być głosowanie, moim zdaniem. Np. temat do zgłaszania nominacji cudzych postów, bo bardzo się jakiemuś użytkownikowi spodobała wypowiedź innego. Jeżeli przynajmniej 5 innych osób to poprze - 3 punkty.
Za news i artykuł się już zgodzę. No i odejmowanie takiej ilości punktów jaką otrzyma się za każdego warna. W przypadku jeżeli ma się dajmy na to 3 pkt, a warna na 10, to bez minusowych, po prostu wyzerowanie.
EDIT
A jeśli chodzi o Listę - popieram kama, ale zamiast do 'Ogólne' dałabym ją do działu na Regulamin, wtedy bardziej rzuciłaby się w oczy - chcesz przeczytać Regulamin i w między czasie znajdujesz jeszcze Listę Rozporządzeń.
I rozumiem, że na końcu Regulaminu dodane też zostanie: 'bardziej szczegółowe informacje dostępne w Liście Rozporządzeń: <link>'?
Kam, a do tego 'Działalność...' może założyłbyś osobny temat i opisał szerzej co masz na myśli pisząc o tych przedsięwzięciach?
Hmm... A wiecie. Proponuję zupełnie inne rozwiązania :D.
Tytuły, to na prawdę fajna sprawa, ale powinny być nadawane... dynamicznie. To znaczy, jak już ktoś słusznie zauważył, tam można wpisać cokolwiek, indywidualnie dla każdego usera. I chyba nie ma sensu obmyślać jakiejś listy, że jak średnio zasłużony user to jakiś tam tytuł, a jak bardziej to jakiś tam inny tytuł. To wtedy traci swój urok :). Admin sam takim czymś powinien wyróżniać, przez swoją subiektywną ocenę lub na wniosek moda. Ale jednak sam, nikogo o tym specjalnie nie informując, wykazując się własną weną twórczą :). Czy to nie większa frajda, jak user zupełnie niespodziewanie któregoś dnia zobaczy, że ma pod nickiem napis "babka dominator"? xD
Sklepik. Jeśli już wprowadzamy punkty za posty, to punkty te przyznawać powinni wszyscy userzy. Po prostu, tak jak kiedyś punkty reputacji. Na tej samej zasadzi. Fajny post? To klikasz coś w stylu "fajny post" i do autora wędruje punkt :). Jednak ja czegoś takiego nie popieram. Wtedy każdy mógłby sobie "kupić" co by chciał. Byłoby to pospolite dosyć, a tu chodzi o pewien stopień elitarności, faktycznego wyróżnienia :). Więc punkty powinny być przyznawane za newsy na portalu. Fajny news? Klikasz "fajny news" i do autora wędruje punkcik :). Choć jakby się głębiej zastanowić, to oba rozwiązania można połączyć, z zastrzeżeniem, że za newsy na portalu jest przyznawanych więcej punktów niż za posty na forum.
Listę Rozporządzeń w wydaniu Kama popieram w 100%. W dziale Regulamin :). O Liście będzie mowa w regulaminie w paragrafie 1, w postanowieniach ogólnych.
Działalność FanClubu. Ok. Napisz o tym, jak uporamy się z poziomem ^^.
No i na koniec z Zegiem... Ale to już jak ktoś bardzo chce, to niech czyta. Ten temat jest już skończony. Słowo admina ma większe znaczenie niż słowo moda. To co tu niżej piszę to już offtop.
function showHide(what){ a=what.getElementsByTagName("div")[0]; if(a.style.display=='none'){ a.style.display='block'; }else{ a.style.display='none'; }}
Słusznie, ze wstawiłeś to sobie do podpisu Zeg :). Jest to prawda, bowiem jako mod stoisz wyżej w hierarchii niż zwykły user. No, ale nie zajmujmy się głupotami... Równie dobrze mógłbyś tego twierdzenia użyć jako nicku, spoko :), ale to nie ma tu znaczenia.
Nie wiem czy zauważyłeś wszystko co napisałem. A mam na myśli ten fragment:
Jeśli ja mówię P, a Ty mówisz A, to będzie P. I koniec kropka. Owszem, wezmę pod uwagę wszystkie za i przeciw i postaram się obiektywnie spojrzeć na sprawę. Widzisz, miejsce gdzie jest w tym tekście takie duże o? O, takie o -> "O" :D. Potem jest w, s, z, e i m. I właśnie od tego momentu chyba nie zajarzyłeś. Przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie. Jeśli to Cię nie zadowoli, to już nic nie jestem w stanie poradzić.
Podejmując jakiekolwiek decyzje, zawsze biorę pod uwagę opinie innych. Nie walę w ciemno co mi się wymyśli. Ale jeśli ja wyrażę swoją opinię, Ty wyrazisz swoją opinię, zastanowimy się nad obiema tymi opiniami i mimo to nie dojdziemy do porozumienia, to moja litera alfabetu wygrywa z Twoją :D.
Popieram pomysł luka z tytułami. I jestem stanowczo przeciwny chwaleniu postów - to nic elitarnego. Jak komus naprawdę się post podobał, to niech to napisze, np. na PW. Punkty możnaby przyznawać tak jak mówi luk (za artykuły, od każdego czytającego, który kliknie w link), ale także od każdego zaraportowanego złego postu, który w rzeczywistości okazłby się zły. Więcej możliwości być może będzie w przyszłości.
E, nie bez sensu za raportowanie postów... Wszyscy nagle zaczną klikać w trójkącik, bo 'o! dostanę punkt!'. Jak 10 osób naskarży na jeden post w myśl tej idei to będzie bez sensu: raz, że niebezinteresownie, dwa: modzi nie przekopią się przez ten syf w skrzynce mailowej. :D Raportowanie jest z własnej, dobrej woli. ;)
Popieram luka ;D Z wyjątkiem punktów za raportowanie! (tak jak Klaudia mówi.)
A w sumie po przemyśleniu, punktowanie postów jest trochę bezsensowne, bo zacznie się "wyścig" na ilość postów. :( Zaczną się offtopy, krótkie i nie wnoszące nic do tematu postu , a przecież niedawno Luk rozpoczął kampanię na rzecz przywrócenia poziomu forum.
Ech... Te punkty są takie średnie. Mogę teraz zaprosić koleżankę na forum i kazać jej klikać na każdy mój post, że jest fajny, będę zbierać punkty... O ile nie przeszkadzały mi te punkty, które były kiedyś (bo nie wnosiły niczego konkretnego), a które tak strasznie krytykowało sporo osób, to te są niezbyt fajne, bo na tych coś się zyskuje. Tamte były na zasadzie "Mam +5 do lansu i bycia fajnym" a tu "będę miał dużo punktów, dostanę bon na zakupy w sklepiku" (czy cośtam :D).
Co do raportowania... Wiem, że nie powinnam tego mówić jako moderator, ale mnie te raporty zbyt wiele nie dają, bo jak zauważam błędy to sama je poprawiam, a jak wchodzę na maila, dajmy na to, raz na tydzień lub rzadziej to te wiadomości i tak są już nieco przedawnione... Więc wyścig w raportowaniu nie tylko nie zmieniłby nic w jakości postów, to jeszcze zrobiłby nam syf w skrzynkach. Przynajmniej w moim przypadku tak jest, może inni moderatorzy korzystają z tych raportów, nie wiem.
Ok. Wniosłem poprawki. Sklepik pominąłem, bo to trzeba jeszcze dokładniej omówić.
A, i wiecie na co wpadłem? Prawo jest równe wobec wszystkich, to nie podlega dyskusji. Ale załóżmy najczarniejszy scenariusz... Cała administracja w świetle prawa powinna zostać zbanowana :D. To znaczy, każdy z administratorów zdobył 5 warnów. Co wtedy? Tymczasowo powołujemy nową administrację? xD
EDIT: A, no i jeszcze Lista Rozporządzeń. Wciąż nad nią pracuję, ale jeśli ktoś chciałby się tym zająć to śmiało wrzucajcie swoje projekty :D. Zwiększyłem limit rozmiaru doc'ów w załącznikach do jednego megabajta, w razie gdyby komuś się coś nie mieściło ;).
Na bimów to nikt się nie poskarży i nie stracą administracji bo oni to wszystko rozkręcili i są takimi Godami :D No ale wy to się strzeżcie!! XD
Ja właśnie próbowałem coś napisać, ale tu jest tak pogmatwane że w końcu nie wiem co zawrzeć w tej liście rozporządzeń. Wiem jaką ma mieć formę, jak podrzucisz to mogę przejrzeć i się wypowiedzieć na ten temat a nawet coś pozmieniać :D
Takie rzeczy jak sklepik możnaby rozwiązać przez Listę Rozporządzeń. W tym tygodniu postaram się przedstawić mój projekt.
Ja jeszcze przypominam, że posty z Hyde powinny się liczyć (bo często są baardzo wartościowe).
Ziomki
Proponuje ogarnąć ten regulamin i go wrzucić, włączyć licznik w hyde, wyłączyć w zabawach, a takie rzeczy w stylu sklepików wprowadzi się później, po dopracowaniu owych, co?
No i forumek nadal na RPG i 15+ na Shotucie czeka
//A, proponowałbym dopisać że na shoutcie nie trzeba stosować pl znaków, co wy na to? :mrgreen:
Luk, wersja 3 regulaminu jest prawie idealna, ale należy dopisać, że można otrzymać 1 ostrzeżenie za 1 post.
Drugą sprawą jest, czy regulamin jest możliwy do wprowadzenia z powodów technicznych. Można ustawić, że po 5 ostrzeżeniach automatyczny ban, trochę gorzej z tym podliczaniem punktów, odnawianiem ostrzeżeń i ustawianiem długości bana na podstawie ilości punktów. Bracia się już zagłębiali w czeluściach vBulletin, toteż zaczekam, aż odpowiedzą.
No... na razie dyskutujemy sobie czysto teoretycznie :D. Domyślam się, że mogą być trudności, ale Bimy na pewno coś wymyślą :). Czekamy na ich opinie w takim razie.
A, proponowałbym dopisać że na shoutcie nie trzeba stosować pl znaków, co wy na to? Hmm... no tak... A co właściwie z ortografią na shoucie? Jak ktoś będzie ją nagminnie łamał, to też wlepiamy ostrzeżenie? Generalnie polskie ogonki, kreseczki i kropeczki to właśnie piękno tego języka. No, ale wiem że ludziom się nie chce alta naciskać, więc w sumie czemu nie? Jak ktoś będzie chciał to i tak będzie pisał bez polskich znaków. Nawet, gdyby miało o tym nie być mowy w regulaminie. Chociaż... jak będzie o tym w regulaminie, to to może kogoś niechcący zachęcić nawet :D.
A shout to już nie część forum? To, że jest dodatkiem w postaci czatu na forum, to nie znaczy że nas nie reprezentuje. Czytając co tam piszemy, ludzie również wyrabiają sobie opinie na nasz temat :) Chociaż w sumie to jest czat. Ja obstawałbym przy zasadach czatu: stosujmy polskie znaki i nie róbmy błędów ort. ale nie koniecznie trzeba pisać zdaniami, bo to czat , troche luzu :D
To jest tak jak ze szkołą :D Tam przestrzegamy "zasad" interpunkcyjnych, ortograficznych, żeby nie dostawać jedynak. To na forum mogą być ostrzeżenia :D
Co do shouta: nieee, ostrzeżenia za orty to przesada, tam się raczej pisze na szybko i nie bardzo zwraca uwagi na takie rzeczy. Jasne, że byłoby fajnie gdyby 'wolę' nie zmieniało znaczenia przez brak ogonka, jednak nie dawałabym kar za jakieś tam 'rzyć'. Nawet nagminne.
Co innego ciągłe klęcie i używanie 'słów powszechnie uznawanych za wulgarne' albo za pisanie z /me po /mute (:|) I tyle. Shout to shout, trochę luźniejszy niż reszta forum.
Właśnie takie rzeczy jak odpowiedź na pytanie "Czy za orty za shoucie wstawiać ostrzeżenia?" proponowałbym zamieszczać w liście rozporządzeń - nie są na tyle ważne, by umieszczać je w Regulaminie, a jak ktoś tego nie przeczyta, to nic się nie stania ;)
Ale w regulaminie jest punkt że zasady stosują się do forum i shouta, więc proponuje dopisać przy ortografi że ta zasada nie liczy/działa na shoutcie i tyle.
Lepiej: 'Możliwe/dopuszczalne jest odstąpienie od tej zasady na shoucie'. Będzie wiadomo, że miło by było gdyby pisało się porządnie, ale jednak nikt za literówki nie będzie prowadził na szafot. Takie delikatne niedopowiedzenie w ramach zmobilizowania do używania poprawnej polszczyzny.
Hehe... :D No to chyba wszystko co do regulaminu uzgodniliśmy. Jeszcze trzeba tą stronę techniczną sprawdzić, ale generalnie to nikt już chyba nie ma żadnych, większych zastrzeżeń. Dodaję do punktu o ortografii fragment, który napisała Klaudia. I tyle. Za jakiś czas przetestujemy regulamin w forumowych warunkach. Zamieśćmy go i wlepiajmy fikcyjne ostrzeżenia i bany. Zobaczymy jak to wszystko zadziała w praktyce.
Ludzie, apeluję do Was. Piszcie listy do Bimów. Maile, PW, albo tak po prostu na gg. Możecie nawet tradycyjną pocztą wysłać! Wszędzie gdzie się tylko da i jakkolwiek się da :). Piszcie w sprawie nowego regulaminu i konieczności sprawdzenia, czy system kar da się wprowadzić. Tutaj, na tym forum, gdzie mamy vBulletin. I jeśli da się, to niech go wreszcie wprowadzą. Tylko oni to tak naprawdę mogą zrobić i może jak większa liczba osób im o tym powie, to się obudzą z tego letargu :). Nie wiem jak Was, ale mnie nie cieszy ten przestój. Zróbmy coś, wprowadźmy wreszcie te zmiany, ruszmy coś na tym forum. A nie się nagadaliśmy i teraz bezczynnie siedzimy.
Co do ostrzeżeń, sprawdziłem co i jak i jest to niewykonalne. Trzeba by ingerować bardzo głęboko w wnętrzności forum. Dlatego propozycja jest taka, za każde przewinienie wlepiamy ostrzeżenie z daną ilością punktów (jak w regulaminie), zależnie od ilości punktów ostrzeżenie ma wygasnąć po iluśtam dniach. Dałbym że 1 punk = 1 tydzien/7dni. Kiedy ktoś uzbiera [n] punktów dostaje bana na konkretną ilość dni. Taki system także jest efektywny, trzeba wyznaczyć tylko po ilu punktach wlepia się ban i na ile dni. Można dać że po ilości ostrzeżeń wlepia bana jeszcze. Załózmy, że ktoś po 1 punkt dostaje 14 ostrzeżeń, a od 15 jest ban. Musiałby dostać jeszcze 1 ostrzeżenie żeby dostać bana. A teraz załóżmy że ktoś ma 3 ostrzeżenia w sumie za 14 punktów. Także wystarczy że dostanie jedno ostrzeżenie i ma bana, ale nie możemy tolerować że ktośnagminnie będzie dostawał ostrzeżenie (15 ostrzeżeń porównując do 4 :| ).
Dlatego, ustalmy od ile punktów banuje na ile
oraz od ilu ostrzeżeń banuje na ile.
Ktoś musi dodać jeszcze konkretne ostrzeżenia i wpisać im punkty do bazy w panelu admina, myślę że sie tego podejmiesz luk? :)
Hmm... A co konkretnie jest niemożliwe? :) Domyślam się, że wspólny czas ostrzeżeń, ale może źle myślę.
zależnie od ilości punktów ostrzeżenie ma wygasnąć po iluśtam dniach. Dałbym że 1 punk = 1 tydzien/7dni. Kiedy ktoś uzbiera [n] punktów dostaje bana na konkretną ilość dni. Taki system także jest efektywny, trzeba wyznaczyć tylko po ilu punktach wlepia się ban i na ile dni. Można dać że po ilości ostrzeżeń wlepia bana jeszcze. Jeśli z przyznanych punktów będzie wynikał czas trwania ostrzeżenia, a z sumy punktów z aktywnych ostrzeżeń będzie wynikał czas trwania bana... to poskutkuje to zaostrzeniem kar dla userów dostających więcej punktów w pojedynczym ostrzeżeniu, a więc tak na prawdę tych userów, którzy ciężej łamią regulamin. Całkiem słusznie :).
Dlatego, ustalmy od ile punktów banuje na ile
oraz od ilu ostrzeżeń banuje na ile. No to limit punktów proponuję 25. Limit ostrzeżeń 10. W obydwóch sytuacjach ban na 7 dni.
Ktoś musi dodać jeszcze konkretne ostrzeżenia i wpisać im punkty do bazy w panelu admina, myślę że sie tego podejmiesz luk? Żaden problem, już się temu przyglądałem i zrobię to, może nawet dzisiaj :). Zastanawiam się tylko jak zatytułować poszczególne z możliwych ostrzeżeń, żeby jasne było za co user dostał ^^.
Jeszcze zostaje cały czas kwestia przetestowania regulaminu. Właściwie to doszedłem do wniosku, że po co to? Chyba nie będzie potrzebne. Rzadko się na szczęście zdarza, żeby ktoś zrobił coś nie tak. Taki test nie ma sensu. Lepiej będzie, jak regulamin tak po prostu wejdzie w życie.
Mam pomysł trochę odmienny,ale postanowiłem go przedstawić:
Punkty
Proponuję zmniejszyć liczbę punktów za caps locka (3 lub 4), offtop (od 3 do 10) i dublowanie tematów (3 lub 4).
Limity
Lepiej by był mnieszy limit. Punkty - 20, ban za to na 14 dni
Co wy na to?
A, i tydzień na przystosowanie się do nowego regulaminu. Przez ten tydzień byłyby zasady troche mniej rygorystyczne, czyli że za mniejsze przewinienia - upomnienie.
No dobra... Już dodałem. Zrobiłem screena (w załączniku), bo łatwiej tak to pokazać, niż po kolei opisywać :). Teraz każdy mod może nadawać ostrzeżenia, za konkretne przewinienia, nie przejmując się ilością punktów i czasem. Kary będą równe za takie same przewinienia :). Miałem kilka problemów i nie obyło się bez zmian.
Wulgaryzmy. Jeśli ilość punktów i czas mają być dokładnie ustawione, to nie widzę innego wyjścia jak przyjęcie, że niezależnie od ilości awruków zawsze będą za nie 3 punkty. Nie ma innej możliwości, chyba że mod sam przy nadawaniu ostrzeżenia będzie liczył ile należy się punktów i czas ostrzeżenia.
Ilość ostrzeżeń na post. Zwiększenie jej ilość i przyjęcie zasady, ze za jedno wykroczenie = jedno ostrzeżenie, mogłoby rozwiązać problem z wulgaryzmami. Poza tym jest to i tak konieczne, bo może dojść do sytuacji, w której user w jednym poście złamie wiele punktów regulaminu. Co wtedy? Ostrzeżenia przyznawane są za konkretne wykroczenie. Nie można przyznać jednego za wiele, więc trzeba jedno za każde z osobna.
Złagodzenie kar. W niektórych przypadkach obniżyłem nieco ilość punktów.
Zdublowany temat lub umieszczenie go w niewłaściwym dziale oraz nieprecyzyjna nazwa - z 5 i 3 do 2
Nadmierna ilość emotek i RaZ mAłA... - z 5 do 3
Niepotrzebnym punktem regulaminu stał się ten, mówiący o zmyślonych newsach na portalu. Modzi muszą je zaakceptować przed publikacją, więc uważam że taki punkt można skasować.
A, i tydzień na przystosowanie się do nowego regulaminu. Przez ten tydzień byłyby zasady troche mniej rygorystyczne, czyli że za mniejsze przewinienia - upomnienie. Znaczy tydzień po wprowadzeniu go w życie? Bo w kwestii nowych userów to żadnych ulg nie będzie, jak już ustaliliśmy. Nie no... Nie wydaje mi się, byśmy musieli coś taki tydzień robić. Jasne, że nikt nie będzie sypał warnami jak z rękawa ;). Jakikolwiek "okres ochronny" albo "testowy" jest zbędny, tak uważam.
Czy możemy już oficjalnie uznać, że wszystko jest ok i że regulamin wchodzi w życie?
Wysyłam w załączniku kolejna, poprawioną wersję. Oby to była ostatnia, bo zaczynam mieć dość, nie wiem jak Wy :P.
Sądzę, że większa część użytkowników będzie dalej przestrzegać mniej rygorystycznego regulaminu, więc po wprowadzeniu regulaminu "tydzień na aklimatyzację". Można skrócić do trzech dni.
Poza tym jest OK.
Nie mam pojęcia kiedy wproadiliści "nowy" regulamin, ale ja jako user w żaden sposób tego nie odczułem i sądzę, że inni podzilają moje zdanie.
Ale w tym temacie chciałbym coś zaproponowac. A mianowicie zmianę zarządu. Słyszałem, że wiąże się to z pewnymi problemami, ale może warto się trochę wysllic? Sądzę, że pilnowac porządku na forum będzie głównie Luk, który wparował tutaj z noym zapałem. Jasti jest już myślę zmęczona (:)) i pełni funkcję "ort.-mod", a nie "super-mod". Klaudia zresztą też, Acro bardziej nie ma niż jest, Procek wejdzie okazjnalnie, a Zeg jako strażnik moralności też już kuleje :). Tak więc, jeśli naprawdę chce tu ktoś jakiś zmian, trzeba moim zdaniem zrob jakiś pierwszy, poważny krok w tę stronę i zaundowaforum "katharsis".
Edit: system kar jest podług mne mało efektywny. W rodznie nie masz puntów karnych przyczepianych na lodówce, a porządek jest do utrzymania. No, chyba że forum potraktujemy jako państwo, w którym bez spisanego prawa i ustalonych kar ani rusz.
Dziobal, rozumiem, że wysuwasz własną kandydaturę? ;) Wiesz, może najpierw zdefiniuj co powinien robić "strażnik moralności", "super-mod", itd. Twoim zdaniem, bo wyjeżdzasz z wielkimi ideami, ale mamma mia zielona pietruszka, nie wiadomo co Ci nie pasuje. Takie kilka zdań "jest źle, nie odczuwam poprawy, wykopmy wszystkich oprócz luka" to ja też mogę walnąć, ale ni hu hu w tym uzasadnienia. ;)
No mówię jasno i krótko. Nic się nie dzieje, nic się nie zmienia, poprawiacie sobie literówki, ale to wszystko jest tutaj tak stare i tak zapyziałe, że trzebaby coś odkurzy, dlatego mówię o zmianach w zarządzie. Jasti ma tytuł "super-moda", ale nic z tego nie wynika. A strażnik moralności ;) to ktoś, kto będzie pilnował tutaj jakegoś poziomu.
Nie wysuwam niczyjej kandydatury.
Dziobal, tylko mimo wszystko na tym foum nie ma jakiegoś zdemoralizowania, wszystko co "złe" rozkręcam ja, a ostatnio się ostro hamuje, więc na forum jest lajcik.
Skoro już przyszedł nowy admin, skoro zaczęły się jakieś zmiany, to może warto to pociągnąć dalej, żeby system był już gotowy na przyszłość.
Toteż są modzi którzy są aktywni, w drodze nowy regulamin który jest całkiem niezły, co ty byś jeszcze chcial? System w stylu "raportu mniejszości" ?
Zmiany składu jury/zarządu/.
I kluczowe pytanie - Po co?
Nie widzę problemów w urzędach naszych moderatorów czy administratorów, nie przewidujemy tymczasowo także zmian w zarządzie. Jeśli okaże się, że moderatorów brakuje mianujemy kolejnych, ale nie widzę na_razie takiej potrzeby.
Zmiany składu jury/zarządu/. No właśnie, dlaczego zmiana składu? Nie podoba ci się obecny? Jakoś nie widzę, żeby ktoś olewał swoje obowiązki i wszyscy z zarządu się wywiązują z nich :)
Dziobal, rozumiem, że może Ci się coś nie podobać i masz prawo do własnej opinii. Tylko podaj przykłady tych sytuacji, w których powinniśmy jakoś reagować, a tego nie robimy. Być może grono adminów i modów po prostu czegoś nie zauważa, zawsze może być taka możliwość. Ewentualnie może masz jakieś konkretne propozycje co do tego, czym powinniśmy się zająć, co poprawić. Jeśli okaże się, że zarząd się nie wykaże, a zmiany rzeczywiście są konieczne można pomyśleć, żeby coś pozmieniać.
Powstał problem z shoutem i z przestrzeganiem na nim regulaminu. Jeśli ktoś akurat śledził, to wie o co chodzi. Jeśli nie, oto screen:
http://img709.imageshack.us/img709/5852/shoutl.th.jpg
To jest dość duży problem. Ja widzę dwie opcje, ale są tak radykalne, że na razie nie będę o nich mówił :). Ktoś ma jakiejś propozycje? Bo zostawić tego tak nie można. Przyjęliśmy, że na forum przekleństw nie używamy. A na shoucie tak? Że niby każdy może się wykrzyczeć? Poza tym nie chodzi tu tylko o to. Jak ktoś dajmy na to, będzie na shoucie podawał linki do stron erotycznych, to też będzie bezkarny. Wątpię żeby takowa sytuacja kiedykolwiek się zdarzyła, ale możliwość taka zawsze istnieje. Coś z tym trzeba zrobić. Zostawić tego tak nie można.
Proponuję:
1. Objęcie shota regulaminem bez możliwości odstępstw,
2. zakazanie używania i zablokowanie funkcji /say (nie jest niezbędna do istnienia forum),
3. jeśli jest taka możliwość, wprowadzenie automatycznej cenzury na shoucie.
Ostatecznie można poszukać innego, zapewniającego lepszą kontrolę, skryptu shota.
Hmm... Jak zwykle to Bracia będą musieli się tym zająć. Osobiście obstaję za tą ostatnią, czwartą opcją, bez numerka :), ale wyłączenie funkcji /say też rozwiązuje problem. Natomiast jest jeszcze jeden szkopuł, trochę inny. Na shoucie nie ma tak jak kiedyś historii, więc pozostaje tylko oko modów i adminów i ich słowo "winny" ;). Screen nie jest żadnym dowodem, bo coś takiego łatwo podrobić. Więc tak naprawdę, gdy w pobliżu nie ma nikogo z Zarządu, user jest bezkarny. W tej sprawie widzę dwie opcje. Albo przywrócenie czegoś takiego jak historia, co zapewne wiąże się jednak ze zmianą skryptu. Lub też całkowita wolności shouta i dopisek "administracja nie ponosi odpowiedzialności za posty użytkowników". Nie wykluczam tego, nawet wysuwam taką propozycję, ale to jednak nic innego jak zwykłe uciekanie od odpowiedzialności i wymówka gdy coś się zacznie dziać.
//Luk, raz jeszcze: "naprawdę" piszemy łącznie.//Klaudia
Wg mnie ta druga opcj jest zbyt drastyczna - chyba, że shout zostałby usunięty ze strony głównej forum, ale chyba nie takie jest jego zadanie. Może dałoby się znaleźć taki skrypt, który pozwalałby na zapisanie wiadomości z konkretnymi słowami, by później ktoś z Zarządu ową wiadomość zobaczył i wlepił ostrzeżenie.
Po pierwsze przydałoby się archiwum. Może dla niektórych arch rozmów na shoucie to wada, ale to ułatwia rozmowę, gdy ktoś dołącza się do niej w połowie jej trwania ;) Nie spotkałem się na razie z innym skryptem shoutboxa dla vB, ale ja tam dużo nie siedzę w tym więc nie wiem :P
Lub też całkowita wolności shouta i dopisek "administracja nie ponosi odpowiedzialności za posty użytkowników". Hee, administracja umywa macki! :D W sumie dobre zabezpieczenie, ale i tak powinno być to w jakiś sposób kontrolowane. I tak w ogóle to lepiej brzmi "Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na forum/na łamach forum".
Nie chodziło mi o taki dopisek w stosunku do całego forum. Tylko shout :P.
Przydałoby się takie archiwum, z którego można wiadomości wygodnie usuwać :). Wtedy jeśli jakaś dyskusja nie będzie odpowiednia, można ją będzie wymazać. Mieliśmy kiedyś shouta z historią, ale z tego co pamiętam tak toporną, że niezmywalną :).
Co do filtrowania wiadomości... Coś takiego moim zdaniem nie ma sensu. Tak jak automatyczna cenzura. Trzeba by się sporo namęczyć, żeby przewidzieć wszystkie możliwe wersje przekleństw. A potem by się okazało, że przewidzieliśmy za dużo i cenzurowane są zwykłe słowa, jak np. "pojechał" :D.
EDIT: A, o jeszcze jednej rzeczy zapomniałem... Proponuję zmienić punkt 5-6 regulaminu.
Takie głosowanie działa zbyt wolno, więc może wytnijmy wszystko od słów "lub też w przypadku" albo kawałek dalej od "i Zarząd większością głosów". Owszem, to że to proponuję ma związek z banem Asru, ale uświadomiłem sobie inną rzecz. W sytuacji, gdy ktoś specjalnie będzie chciał nabałaganić, będzie bezkarny do momentu, w którym większa część Zarządu się nie wypowie. A to może zająć nawet parę dni.
Natomiast co do bana Asru... Gdyby podliczyć wszystkie bluzgi jakie rzucił, pewnie i tak nazbierałoby się tego wystarczająco. Ale nie szukam teraz wymówki. Po prostu dałem mu bana. Ktoś może powiedzieć, że rzucam nimi na prawo i lewo, ale każdy przecież wie, że istnieje kultura, a jej brak jest karany. Karany wszędzie. W szkole, w pracy, w życiu. I kolejna rzecz, o której wszyscy wiedzą, to że obrażanie admina jest niebezpieczne. A ciekaw jestem kto wie, że obrażanie luka jest zabójcze? Tego chyba nie wiedzą wszyscy. Asru sobie zasłużył. I tak pewnie wróci za te 14 dni i będzie się żalił, że jest ofiarą systemu i "dziecka bitego w szkole" albo "po*eba", jak on to ujął. No cóż... zawsze tak jest. Taka to już chyba tradycja.
Cytuję:
"Używanie przekleństw jest niedozwolone. Dopuszcza się jednak ocenzurowaną wersję w sytuacji, kiedy cytowany jest np. tekst piosenki, książki, dowcip itp. który traci sens, kiedy pominie się wulgaryzm. (3 pkt)". Mam Ci przypominać o regulaminie, którego większość punktów ułożyłeś Ty sam? //Jasti
Zablokowałem funkcję say. W najbliższym czasie pomyślimy o archiwum shouta, albo po prostu zmienimy skrypt.
Co do zmiany w regulaminie, to nie lepiej napisać, że użytkownik może zostać zbanowany w wyjątkowych wypadkach bez przekroczenia ilości ostrzeżeń, a po zbanowaniu rozpoczyna się trwające dwa-trzy dni głosowanie Zarządu nad utrzymaniem owego bana. Decyduje większość oddanych głosów, chyba, iż będzie ich po równo - wówczas głosy administratorów są ważniejsze od głosów moderatorów i super moderatorów, a głosy super moderatorów są ważniejsze od głosów moderatorów.
W sumie kam dobrze prawi, tylko tę część:
wówczas głosy administratorów są ważniejsze od głosów moderatorów i super moderatorów, a głosy super moderatorów są ważniejsze od głosów moderatorów. zamieniłabym na:
Żeby było krócej. ;)
A co do przekleństw na shoucie: za każde miałoby być ostrzeżenie? Chat jest nieco luźniejszy od forum, więc raczej jeżeli już, to za nagminne ich używanie. Moim zdaniem.
Hmm... Ale to w sumie sprowadza się do tego samego, co wniosek o niesłuszny ban :). Jeśli jakiś mod lub admin kogoś zbanuje, a jakiś inny mod lub admin uzna że to nie sprawiedliwe, to decyduje ranga albo większość głosów. O tym też jest mowa w regulaminie. Więc może darujmy sobie dodatkowe wzmianki o głosowaniach. Będzie jeszcze krócej i prościej. Dalej uważam, że wystarczy wyciąć po prostu fragment z tego punktu i tyle :).
EDIT: A, jeszcze co do przekleństw... Na forum to jak się chociaż jedno trafi - warn. Może na shouta faktycznie można trochę przymknąć oko, ale dość ciężko zdefiniować "nagminne używanie". Chyba że na wyczucie. Ale jak wiadomo różni ludzie mają inne wyczucie. Ja bardzo jestem na tym punkcie czuły ;).
Luk, przeczytaj sobie mój dopisek pod Twoim postem. To co zrobiłeś było naprawdę... masakrycznie dziwne -.- To jak krzyknąć na kogoś 'Ku*wa, nie przeklinaj!'.
//Że co? A, no tak... Faktycznie. Zapomniałem o gwiazdce ^^//luk
Zmiana punktu regulaminu wydaje mi się bez większego znaczenia. Uważam, że zmienić można, ale nie trzeba.
Moim zdaniem usunięcie funkcji /say i możliwości pisania z /me po /mute powinna wystarczyć. Archiwum jest zbędne. Nikt przecież nie będzie się domagał dowodów, czy regulamin został złamany czy nie... Mamy modów, którym można ufać i jak powiedzą, że ten i ten przeklinał, to przeklinał.
Jeśli chodzi o dołączanie do rozmowy na shoucie, proponuję zwiększyć ilość widniejących shoutów jakieś... Ze trzy razy i powinno wystarczyć.
Odnośnie banowania użytkowników, rang i głosowań - Mówiłem już to chyba kiedyś. Gdy sprawa jest niecierpiąca zwłoki, powinniśmy mieć możliwość banowania użytkownika bez wcześniejszego głosowania, a takie przeprowadzić później.
I jeszcze ban dla Asru... No cóż. Zasłużył, nie mam zamiaru domagać się odbanowania, ale dwa tygodnie? :) Trochę dużo. Sugerowałbym zmniejszenie kary do 7 dni, a najlepiej zdjęcie bana po tym czasie. Niech żyje w ciągłej niepewności :D.
Czuję się bardzo bardzo blond, ale nie wiem o co chodzi i co to za funkcja say ^^" Ja korzystam z shouta tak samo jak przed jego zmianą, tj. mogę pisać nowe posty, edytować te posty i je usuwać. Koniec, więcej funkcji nie znam i mi do szczęścia nie są potrzebne. W ogóle widzę, że zamieszałam, jak wymyśliłam tę możliwość, że można komuś powpisywać różne pierdoły w zmienionym poście i dać warna xD Ale to chyba dość oczywiste, że nikt z Zarządu nie jest imbecylem i nie będzie takich kaszan odwalał ;)